Trögt

Det är trögt idag. Hade sån jäkla till halsont igår kväll, så trodde inte jag skulle kunna jobba idag... Det började igår på eftermiddagen redan. Troligen för att jag i förrgår kännde mej så frisk så jag var på en lång promenad i höstkylan... Men igårkväll trodde jag inte jag skulle klara av smärtan, men efter tre värkmedicintabletter gav det så mycket med sej så jag kunde gå och lägga mej. Känns bättre i halsen idag, men fortfarande nog ont :( Kanske jag får ta mej en tur till arbetshälsovården igen... Problemet med halsont och mej är att jag jobbar med rösten, och då halsen är sjuk och rösten försvinner eller är grötig, så har jag svårt att jobba.

Imorgon ska vi med arbetskompisarna ut och äta till fin restaurang. Jag vill såå gärna vara med, och hoppas verkligen jag är frisk imorgon. Det är länge sen jag varit till restaurang och äta så där på riktigt. Har kollat restaurandens meny på nätet och det blir både för- och varmrätt! Jag är jättedålig på att äta efterrätter på restaurang (eftersom de är så äckligt söta), men om de har nån fräsch sorbet så kan jag tänka mej en sån till slut :)

Trots alla krämpor och flunssor jag haft de senaste veckorna har mina blodsocker faktiskt varit förvånadsvärt stabila! Som högst de senaste dagarna har jag mätt 11,4, och det var efter en måltid dessutom. Har legar på 5 - 8 ungefär, så jag är mycket glad över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0