Rehabilitering

Diabetesrehabiliteringen som jag ska delta i närmar sej! Jättespännande. Kursen ordnas alltså i Tammerfors i Diabetescentret där. Det kommer att gå två kurser samtidigt, en finsk- och en svenskspråkig. Jag kommer att delta i den finska, eftersom åldersgruppen var mera passande för mej. På den finska kursen deltar personer i åldern 20-35, och i den svenska 18-60. Jag vill träffa folk i min ålder och i samma situation som jag, därför sökte jag till den finska. Men vi kommer ju alla att bo på samma ställe och umgås i samma utrymmen, så kommer säkert i kontakt med den svenska gruppens deltagare oxå.

Det jag önskar mej av kursen är främst att skapa nya kontakter och förhoppnings knyta vänskapsband. Vi kommer alla från Egentliga Finland, så förhoppningsvis kan man även träffas efteråt. Jag vill igen lära mej kolhydrater, att räkna rätt! Har jättesvårt med det ibland... Dessutom vill jag få inspiration att börja röra på mej mera. En gym-människa bllir det aldrig av mej, men vill få tips på annat jag kan göra. Behöver nån som sparkar mej i baken, helt klart! Dessutom skall det bli kula att träffa diabetescentrets egna läkare och psykologer, och hoppas på att nån kunde hjälpa mej med att få sockren och huvudet i skick :)

Den 27.12 i år firar jag 20 år som diabetiker! Tänk att jag levt med denna sjukdom regan 2/3 av mitt liv! Visserligen kommer jag inte ihåg ett liv före detta, kanske lika bra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0