Julmarknad

Den traditionella julmarknaden i vår lilla stad närmar sig. Det börjar bli tradition för mej och min arbetskompis att stå där och sälja saker som vi pysslat ihop. Det är jättekul!

Gjorde små pärlänglar under min sjukledighet, så nu väntar 30 änglar ivrigt på att bli sålda. Ska nog göra några till ännu, bara inspirationen skulle komma fram från sin gömma. Skall göra lite armband också, men har en hel del kvar från ifjol. Likaså örhängen.

Nu har jag ju inga bilder på mina smycken och änglar här på jobb (ja, jag bloggar på arbetstid...)

Min mamma önskade sig ett hjärta av röda träpärlor till jul, så jag har nu gjort några övningshjärtan som ser ut så här:




Problemet är att få kroken snygg. Och att hitta en lämplig tråd, som inte är för mjuk, och heller inte för hård.

Nu känner jag mig lite inspirerad igen. Kanske jag skulle få nånting gjort efter jobbet idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0