Äntligen till diabetesläkaren!

Ny månad igen! HJÄLP, vart tar tiden vägen??

I onsdag skall jag äntligen få träffa min diabetesläkare igen. Hade tid i oktober, men den flyttades av nån orsak. Ska bli så kul, blir alltid så peppad av at träffa henne. Hon skyter på mej som om jag vore ett litet barn, och tydligen behöver jag det ibland. 

Jag levde väldigt slarvigt väldigt många år, men har på nåt underbart vis överlevt ändå. Nu senaste åren har jag skärpt mej skarpt, men kommer inte i balans alls. Jag behöver inte längre en läkare som skäller på mej. Jag kunde säkert sköta mej bättre än vad jag gör. Men efter att levt i slarv så många år, är det svårt att vips börja ändra på sina vanor. Nu mäter jag blodsocker alla dagar (förr kunde det gå flera veckor då jag inte alls mätte...), men är så sjukt dålig att få värdena ner på pappar. Jag hade en läkare i tiderna som tyckte det var onödigt för mej att ha ett häfte med värden i, eftersom de ändå inte stämde överens med mitt hba1c. Så jag var utan häfte i MÅNGA år.

Men för varje gång jag skriver in ett värde i mitt häfte, eller för varje gång jag mäterblodsocker, skryter min läkare på mej och berättar hur duktig jag är. Och då orkar jag göra det lite oftare :)

Har förresten skaffat mej en ny Bayers blodsockermätare, som är jätttesmart, och har en massa fina funktioner. Skriver mera om den bara jag skulle ha tid att lära mej använda den. Imorgon kanske?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0