8,2 :)

Så kul hos diabetesläkaren idag!

Mitt hba1c hade sjunkit till 8,2! Senast det mättes i somras var det 9,0, så har sjunkit ganska bra! Hade som mål att under detta år komma ner till 8,0, så har ju ännu nästa 2 månader på mej :) Och jo, jag vet, jag är gammalmodig, men har inte kommit in i nya hba1c-systemet ännu...

Ögonbottenförändringarna var sgs borta, och kolesterolet 4,5. Jihuu! Dessutom talade vi pump. Vi kom överens om att jag suger mera information om pump på rehabiliteringen och så skriver hon remiss till ett annat sjukhus "pumpläkare" efter det. Det sjukhus jag går hos behandlar inte pumppatienter. Så om jag får pump aå måste jag tyvärr byta sjukhus och team, och sen går allting igen på finska. Men men, så är deti detta land, vi finlandssvenskar får tyvärr inte alltid vård på eget språk :(

Nå, hade jättebra fiilis efter besöket hos doktorn, så jag firade med pizza till lunch :D


Vill ännu tillägga att jag äldrig under mina 20 år som diabetiker haft ett perfekt hba1c. Som barn låg jag på ca 7,5 och efter det jar jag en gång 2008 haft 7,9. Allt annat varit över 8, upp till 12 faktiskt som värst. Nu senaste åren har jag legat på 8,5 - 9, men får väl hoppas nu att det börjar ge sej :)
Usch, jag minns tiden då jag låg på 10 och över. All min lediga tid gick åt att sova och till att vara på dåligt humör och må illa. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0